ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - Відправлення вантажного поїзда

Відправлення вантажного поїзда

 

До початку роботи дизеля під навантаженням переконуються, що температура води й мастила не нижче 40—60 °С. При необхідності дизель прогрівають на 8—10-й позиціях контролера машиніста при виключеній кнопці «Керування тепловозом». На тепловозах, обладнаних пристроями, що відключають ряд паливних насосів, при роботі дизеля на холостому ходу допускають прогрів і на нульовій позиції. Однак тривалої роботи дизеля на холостому ходу варто уникати, тому що у випадку не запалення палива воно може потрапити в картер дизеля.

Після одержання довідки про гальма форми ВУ-45 і попередження форми ДУ-61 локомотивна бригада звіряє номер хвостового вагона з записом у натурному листі.

Перед початком відправлення локомотивна бригада зобов'язана перевірити правильність оформлення документів, що дають право заняття перегону, переконатися у включенні автостопа і радіозв'язку, правильності готування і вільного маршруту, у наявності показання вихідного сигналу, що дозволяє, з даного шляху.

Перед приведенням тепловоза у рух машиніст подає попереджувальний сигнал і після особистого переконання дублює слова помічника машиніста, про показання вихідного (маршрутного) і локомотивного світлофорів, про включення АЛС і радіо.

Для руху тепловоза М62 чи 2ТЕ10В включають автомат (тумблер) «Керування тепловозом», установлюють реверсивну рукоятку у відповідне положення і переводять контролера машиніста у робоче положення.

Початок руху з місця слід робити плавно, з 1-ї позиції контролера машиніста і подачею піску. Якщо тепловоз зі складом не рушає на 1-й позиції контролера, слід швидко повернути його рукоятку в нульову позицію, дати зворотний хід (стиснути поїзд) і після повної зупинки вагонів повторити вищезгадані дії. Забороняється робити різкий набір позиції контролера машиніста щоб уникнути ривків сили тяги, що шкідливо відбивається на стані дизель-генераторної установки. Крім того, неплавне наростання сили тяги тепловоза призводить до порушення зчеплення коліс з рейками і сприяє виникненню боксування колісних пар. Витримувати рукоятку контролера машиніста на кожній позиції слід не менш 2—3 с.

Для запобігання боксування коліс пісок подають до початку боксування. Але якщо боксування все ж - таки почалося, варто перевести рукоятку контролера машиніста на нижчу позицію, подати пісок і плавно переміщати рукоятку на більш високі позиції.

Відправлення тепловоза з місця і його розгін є одним з найважливіших моментів у веденні поїзда і багато в чому залежить від досвіду і знань машиністом прийомів керування локомотивом. Досвід роботи передових машиністів показує, що розгін поїзда варто здійснювати на високих позиціях, а в міру досягнення необхідної швидкості переходити на більш низькі, економічні позиції

Ведення поїзда з найбільшими припустимими швидкостями при максимальному використанні потужності локомотива і безумовному забезпеченні безпеки руху можливо лише при добрій ефективності гальмових засобів. Перевірка гальм в пунктах відправлення не дає повного представлення про реальну гальмову силу в потязі. Тому на шляху слідування в безпосередній близькості від станції відправлення у встановлених місцях роблять перевірку дії автоматичних гальм. Для цієї мети звичайно використовують площадку або невеликий спуск. Перевірку дії гальм роблять також перед тупиковими станціями і станціями, підхід до яких знаходиться на крутому спуску. Швидкість руху перед перевіркою дії гальм встановлюється з таким розрахунком, щоб при їхній недостатній ефективності була можливість зупинити поїзд, використовуючи ручні засоби гальмування. Докладні дії машиніста при перевірці гальмових засобів локомотивів встановлені інструкцією з експлуатації гальм рухомого складу залізниць.

Перед відправленням поїзда машиністу вручають попередження на бланку встановленої форми (рисунок 4.6) про особливу пильність, зниження швидкості, зупинці. У попередженні відзначаються особливі умови прямування поїзда при несправності шляху, пристроїв контактної мережі, штучних споруджень, виробництві будівельних і ремонтних робіт, запровадженні в дію, чи переміщенні керуванні постійних сигналів, коли неможливо привести їх у закрите положення; несправності шляхових пристроїв автостопа. Робиться оцінка про відправлення поїзда з негабаритними вантажами, роботі  на двох путньому перегоні снігоочисника, баластера, колієукладача, піднімального крана, щебеноочисний машини, знімних рухливих одиниць в умовах  поганої видимості, перевезенню на шляхових вагончиках важких вантажних і всіх інших випадках, у яких потрібно зменшити чи швидкість зупинити поїзд, або попередити про особливі умови прямування поїзда. 

На корінці попередження машиніст розписується в одержанні його.

Попередження поміщають на видному місці; при необхідності роблять виписку про кілометри, на яких потрібно знижувати швидкість, і строго виконують вимоги про зниження швидкості на кожнім кілометрі, зазначеному в попередженні.

 

КОРІНЕЦЬ ПОПЕРЕДЖЕННЯ

Попередження на поїзд №____

Одержав _____200_р.

Машиніст (помічник машиніста) _______________________________

____________________________________________________________

Станція ____________________________(штемпель) „___”_____200_р.

ПОПЕРЕДЖЕННЯ

На поїзд __________________________

 

Місце дії попередження

(км, станція)

Час дії попередження, години

Швидкість не більше км/год.

Зупинитися біля червоного сигналу

Інші особливості

1

2

3

4

5

15

До відміни

25

 

 

25

8-22

5

 

 

115

8-15

20

 

 

Ст.

Запоріжжя 1

9-11

25

 

 

 

 

 

 

 

 

Черговий по станції

(бланк білого кольору з жовтою смугою по діагоналі)

Рисунок 4.6  - Бланк попередження

 

На всі поїзди вантажні і вантажно-пасажирські на станціях формування машиністу видають натурний лист. Якщо в поїзді є головний кондуктор, натурний лист видають йому, і він знайомить машиніста з поїздом поїзда, що відправляється: повідомляє машиністу про наявність вагонів з роликовими підшипниками, вагонів, зайнятих людьми, вантажами, що вимагають особливої обережності при веденні поїзда, відкритого рухливого поїзда, а також номер хвостового вагона. При відчепленні і причепленні вагонів на проміжних станціях у натуральний лист вносять відповідні зміни.

Поїзд може зайняти перегін при показанні вихідного сигналу, чи ж при врученні машиністу жезла, або письмового дозволу установленої форми.

  

                        На ділянках з напівавтоматичного блокування дозвіл на бланку зеленого кольору видається при несправності блокування, а також після перекриття вихідного сигналу, при відправлення по груповому світлофорі, не обладнаному маршрутним покажчиком, чи несправності останнього, відправленні поїзда коли машиністу не видні показання  сигналу голова поїзда виходить за вихідний сигнал, відправленні зі шляху не має організованого маршруту відправлення, а також при відправленні поїзда, що повинний повернутися з перегону назад при відсутності ключа – жезла.

Якщо автоблокування напівавтоматичне чи блокування закрите, то при необхідності відправити поїзд на одноколійній ділянці, або на двоколійному  по неправильному шляху, з підштовхувальним  локомотивам на частину перегону з поверненням чи поїзда підштовхувального локомотива на станцію, видається шляхова телефонограма; при цьому на верху бланка робиться оцінка  «Автоблокування не діє». Така ж телефонограма, але з оцінкою «Блокування не діє» видається на одноколійні ділянках з напівавтоматичним блокуванням після перекриття вихідного сигналу поїзда зустрічного напрямку, коли голова поїзда виходить за вихідний сигнал і останній відкрити не можна, а також при відправленні поїзда зі колії, що не має організованого маршруту відправлення.