ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - Спорудження та устрій локомотивного господарства

Спорудження та устрій локомотивного господарства

 

         Для виконання виробничих функцій локомотивне та МВРС господарство має значні основні виробничі фонди та обороті фонди. До основних виробничих фондів відносять: локомотиви та МВРС; екіпіровані прилади та склади палива, змазок та піску; будівлі депо та пунктів технічного обслуговування локомотивів; бази запасу локомотивів; дома відпочинку локомотивних бригад; дорожні майстерні та заводи з ремонту та виготовленню різних агрегатів та обладнання; верстати та інше технологічне обладнання названих раніш об’єктів. До оборотних фондів відносяться паливо, запасні частини та матеріали.

         Основним виробничим підприємством локомотивного господарства є депо. Локомотивне депо за видам тяги поділяється на електровозні, тепловозні, мотор-вагонні, по призначенню  - вантажні та пасажирські, по призначенню – експлуатаційні, ремонтно-експлуатаційні та ремонтні. Експлуатаційні депо діляться на основні та оборотні.

         Основні локомотивні депо мають приписний парк локомотивів та МВРС. Вони забезпечують цим парком перевезення на закріплених ділянках залізничних доріг та виконують встановлені види ремонту та технічного обслуговування локомотивів та МВРС. Як правило, основні депо мають екіпіровані прилади, склади палива, змазок та піску, пункти технічного обслуговування локомотивів та МВРС. В їх підкоренню можуть знаходиться і дома відпочинку локомотивних бригад. Основні депо звичайно являються ремонтно-експлуатаційними.

         Ремонтні локомотивні депо потрібні для виконання ремонтів другого та третього об’ємів (ТР-2 та ТР-3). Вони спеціалізуються по серіям локомотивів (МВРС) та видам ремонту та не мають приписного парку локомотивів та МВРС.

         Оборотні локомотивні (МВРС) депо звичайно не мають приписного парку, або мають невеликий приписний парк маневрових локомотивів. Вони потрібні для виконання технічних операцій з локомотивами в пунктах їх обороту. В оборотних депо звичайно маються екіпіровані прилади, пункти технічного обслуговування локомотивів та МВРС, колії відстою локомотивів та МВРС у чиканні роботи та інші прилади.

         Пункти технічного обслуговування локомотивів та МВРС (ПТОЛ) звичайно розташовують в основних або оборотних депо виходячи з діючих норм продовження роботи між технічним обслуговуванням ТО-2. Вони потрібні для якісного та безперебійного виконання технічного обслуговування ТО-2, що знаходяться в експлуатації. Для цього ПТОЛ мають необхідний технічний розвиток, що складається з оглядових канав, екіпірованих пристроїв, технологічних обладнань та оснастки.

         Пункти екіпіровки тепловозів оснащені комплексом приладдя для постачання локомотивів та МВРС паливом, піском, водою, змазками тощо. Ці пристрої звичайно розташовуються в ПТОЛ. До екіпірованих приладам відносяться також пристрої для очищення та обмивання локомотивів та МВРС, поворотні пристрої та ін.

         Пункти зміни локомотивних бригад розташовуються у кінці ділянок обернення бригад та потрібні для організації їх зміни та відпочинку.