ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - Сигнали ТРИВОГА

Сигнали ТРИВОГА. Розміщення, установки та експлуатації засобів автоматичного контролю технічного стану рухомого складу під час руху поїзда. Поїзда, у яких виявлені за допомогою пристроїв контролю несправні вагони (локомотиви), зупиняються на станції при подачі сигналу «ТРИВОГА» аварійного рівня або одержанні інформації. До складу пристроїв контролю рухомого складу входить:

- системи виявлення перегрітих букс;

- системи виявлення деталей волочіння;

- системи контролю сходу рухомого складу;

- системи виявлення перевантажених вагонів;

- системи виявлення дефектів коліс по крузі катання;

- системи виявлення відхилень верхнього і бічного габариту рухомого складу.

У залежності від ступіні аварійності видаються сигнали тривоги:

«ТРИВОГА - 0» - не потрібна зупинка поїзда. З повторною появою сигналу «Тривога - 0», ДСП зобов'язані:

1 повідомити машиністові про необхідність зупинки поїзда на станції для огляду вагонниками;

2 оглядачі вагонів, а при їхній відсутності - локомотивна бригада, зобов'язані перевірити:

- нагрівання буксового вузла;

- стан шківа генератора;

- стан дефекту коліс;

«ТРИВОГА - 1» - потрібна зупинка поїзда на станції.

Машиніст вживає заходів до плавного зниження швидкості до 20 км/год службовим гальмуванням, рухається з особливою пильністю, спостерігаючи за поїздом і готовністю негайно зупинитися при виникненні аварійної ситуації. Вхідну стрілку станції проїхати поїздом зі швидкістю не більш 15 км/год. Зупинити поїзд поїзда на колії прийому незалежно від показання вихідного (маршрутного) світлофора. При виявленні:

- буксового вузла з нагріванням аварійного рівня;

- дефектів коліс по крузі катання;

- загальмованих коліс;

- нерівномірному завантаженню вагонів (перекіс вагона);

- перевантаження;

За сигналом «ТРИВОГА -1» ДСП зобов'язана, довести до відома машиніста поїзда:

- про наявність у складі поїзда вагонів або локомотива з виявленими несправностями;

- вид несправності;

- необхідності зупинки поїзда на станції;

- закрити вихідний світлофор.

«ТРИВОГА - 2» - потрібна зупинка поїзда на перегоні.

Машиніст поїзда зобов'язаний:

-  повідомити ДСП, (якщо повідомлення отримане від мовного інформатора) про одержання сигналу «Тривога - 2»;

- плавно зупинити поїзд службовим гальмуванням на перегоні;

- оголосити по радіостанції машиністам поїздів поїзда, що знаходяться на перегоні про зупинку;

-  проїхати пристрою контролю нагрівання по можливості рівномірно і зі швидкістю не менш 10 км/год;

- після уточнення інформації, направити помічника машиніста для огляду несправних вагонів.

Після закінчення огляду або ремонту вагонів, локомотивна бригада та оглядачі вагонів повідомляють ДСП про готовність поїзда до відправлення.