ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - Приймання тепловоза з ремонту і технічного обслуговування ТО-3

Приймання тепловоза з ремонту і технічного обслуговування ТО-3

 

Підготовку тепловоза до експлуатації після  ремонту ТР-1 (ПР-2) і технічне

обслуговування ТО-3 робить змінний майстер комплексної бригади. Разом з тим локомотивна бригада, приймаючи тепловоз з  ремонту або технічного обслуговування ТО-3, зобов'язана більш ретельно, чим у звичайних умовах оглянути всі його вузли й агрегати. На початку приймання тепловоза бригада ознайомиться з записом додаткового обсягу ремонту в журналі технічного стану, зробленої при постановці тепловоза в ремонт. У процесі приймання тепловоза машиніст перевіряє виконання всіх записаних у журналі пунктів додаткового ремонту. Огляд починають з екіпажної частини тепловоза при непрацюючому дизелі, звертаючи особливу увагу на стан колісних пар, ресорного підвішування, автозчепних пристроїв, гальмівної передачі, буксових вузлів та пісочниць. Зовнішнім оглядом перевіряють стан і кріплення паливного бака, його герметичність, щільність закриття пробкою заправних горловин. Переконуються в справності тягових електродвигунів. Оглядаючи дизель і його допоміжне устаткування, перевіряють рівень мастила в картері дизеля, редукторах, компресорі, регуляторі частоти обертання, фільтрах повітродувки; переконуються в правильності положення вентилів і кранів водяної, масляної, паливної і повітряної систем, чи немає лі течі палива, води й мастила. Оглядають карданні вали і їхнє з'єднання, шахту холодильника, засобу пожежогасіння. Перевіряють справність пристроїв, що огороджують, чи немає сторонніх предметів біля обертових деталей, положення валоповоротного механізму. При прийманні електричного устаткування переконуються в надійності кріплення електричних машин, контакторів і реле, силових кабелів і проводів, чіткість спрацьовування електричних апаратів; оглядають стан колекторів (поверхня їх під щітками повинна бути гладкої, без задирів і оплавлень). Переконуються в справності ізоляції (не повинно бути оголених і промаслених проводів).

Локомотивна бригада перевіряє й одержує в інструментальному відділенні депо інструмент, сигнальні приналежності та інвентар.

Переконавшись в тім, що все устаткування тепловоза знаходиться в технічно справному стані, машиніст приступає до пуску дизеля. При пуску й у процесі роботи він перевіряє справність дизеля і допоміжного устаткування на слух (сторонніх стуків і шумів не повинне бути), а також по приладах пульта, перевіряє, чи немає течі води, мастила і палива, повноту згоряння палива по кольору газів, що відробили, та інше.

Перед виїздом з депо переконуються в закінченні усіх здійснених робіт, пускають обидва дизеля, включають освітлення, опалення і вентиляцію.

Особливістю безпечного обслуговування тепловозів при їхньому прийманні і здачі є те, що локомотивна бригада перед прийманням повинна переконатися, що тепловоз загальмований ручним гальмом або під колеса підкладені башмаки і тепловоз не може самовільно вирушити з місця. Під час приймання і здачі локомотивна бригада повинна переконатися в наявності і стані захисних засобів і перевірити терміни їхнього огляду (по клеймах). Перед усуненням несправностей приладів і пропуску повітря в з'єднаннях, апаратах і резервуарах, що знаходяться під тиском, локомотивна бригада зобов'язана попередньо відключити їх і випустити стиснене повітря. Відкривати і закривати вентилі і крани ударами молотка або інших предметів, а також входити в дизельне приміщення тепловозів категорично забороняється.

Перед перевіркою гальм на їхню дію машиніст повинен попередити про це помічника, переконатися у відсутності людей під тепловозом, а також перевірити, чи не проводяться роботи, зв'язані з ремонтом автогальм і важільної передачі.

При продувці повітряної магістралі необхідно переконатися, що голівка рукава надійно закріплена.