ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - 28БП – Порядок обслуговування систем опалювання провідниками.

28БП – Порядок  обслуговування систем опалювання провідниками.

Надійність і довговічність системи опалення багато в чому залежать від правильного та систематичного спостереження і догляду за нею під час експлуатації та проведення своєчасних ремонтів.

При водяній системі опалення для цього необхідно:

- тримати в справному стані котел, труби опалення, калорифер, розширювач та інше устаткування, яке необхідно періодично промивати та очищати від бруду і пилу;

 - підтримувати необхідний, достатній для нормальної роботи системи, рівень води в розширювачі; - періодично очищати димар, колосникові ґрати і зольники;

- застосовувати паливо відповідних марок;

- стежити за справним станом ручного та циркуляційного насосів;

- контролювати стан ізоляції в котельному приміщенні.

Система водяного опалення експлуатується тільки протягом опалювального сезону, який для залізниць країн СНГ починається при температурі зовнішнього повітря від +10 °С (283 К) і нижче.

На теплу пору року, приблизно з квітня до вересня, система водяного опалення консервується; для цього необхідно:

 - злити воду та промити систему;

 - очистити топку, зольники і димар котла від золи та сажі;

 - перевірити стан арматури, приладів, насосів, очистити і змазати їх;

 - залити систему водою, закрити дверцята котла і опломбувати їх, закрити на запор кришки наливних пристроїв.

Якщо вагони направляють у відстій на зиму, то для консервації системи водяного опалення необхідно злити воду. При від’ємних температурах зовнішнього повітря злив води з системи опалення необхідно робити після зливу води з системи водопостачання при температурі води в системі не нижче +60 °С (333 К) і при температурі повітря у вагоні не нижче +12 °С (285 К). Експлуатація електричної системи опалення вимагає особливої уважності, тому що при найменшій необережності можна потрапити під напругу. Тому всі роботи з обслуговування та ремонту електроопалення дозволяється проводити тільки при повному знеструмленні системи та з дотриманням усіх правил техніки безпеки.

При перевірці електроопалення слід оглянути і замінити несправні запобіжники, очистити контакти, змазати підшипники перемикаючих апаратів і очистити шафи від сміття і пилу.

До пошкоджень, що найчастіше зустрічаються в системі електричного опалення, належать:

 - перегоряння плавких вставок запобіжників;

 - перегоряння сигнальних ламп;

 - забруднення контактів перемикаючих апаратів і штепсельних з’єднань;

 - порушення контактів блокувальних пристроїв, наприклад при нещільно закритих дверцятах шаф з апаратурою.

Усі виявлені несправності в системі опалення вагона і особливо в електричній проводці та контактах повинні бути усунуті до відправлення вагона в рейс.