ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - 22БП - Типи кузовів пасажирських вагонів, елементи

22БП - Типи кузовів пасажирських вагонів, елементи

Кузов вагона призначений для розміщення в ньому пасажирів або вантажу. Конструкція кузова вагону залежить від типу вагона та його функціонального призначення. Всі кузова мають пристрої, необхідні для забезпечення збереження вантажу , що перевозиться або комфорту пасажирів.

У більшості вагонів основою кузова є рама.

Кузов пасажирського вагона складається з рами, бокових і торцевих стін, підлоги, даху, дверей, вікон і відповідного внутрішнього обладнання (системи електрообладнання, обігріву. Вентиляції, освітлення, водопостачання, диванів для лежання або сидінь, вантажних полиць та ін.).

Сучасні пасажирські вагони побудовані на базі уніфікованого кузова суцільнометалевої конструкції (рисунок 1), в яких рама (1), стіни(2) і покрівля(3) так з'єднані між собою, що утворюють тонкостінну оболонку, що добре витримує експлуатаційні навантаження.

Рисунок 1 – Кузов пасажирського вагона в середній зоні

Такі вагони мають принципово однакові по конструкції і експлуатаційним властивостям системи вентиляції, опалення, водозабезпечення освітлення, енергозабезпечення а, також однотипні візки, ударно-тягові пристрої і гальмове обладнання. Загальні для усіх сучасних пасажирських вагонів геометричні параметри слідуючи (усі розміри дано в міліметрах).

Довжина вагона по осям зчеплення- 24537 мм

по кузову зовні  -23600  мм

Ширина кузова по бокам зовні  -3106 мм,  всередині  - 2923 мм

Висота вагона від рівня головки до верха даху – 4377 мм

до осі автозчепу – 1060мм

 Висота пола у тамбурі від рівня головок рейок - 1390 мм

База вагона  - 1700мм

 Стеля в пасажирських приміщеннях сучасних вагонів закриває повітря прохід, який проходе у повздовж кузова вагона під дахом і має грати для подачі свіжого повітря у вагон. Для цього над робочим тамбуром розташовані допоміжні грати, фільтри, електричний вагон-вентилятор і калорифер.

Пасажирські вагони (Рисунок 1а) оснащено системами водозабезпечення і опалення, а більш комфортні вагони обладнані кондиціонерами. Опалення більшості вагонів водяне з вогневим, або електричним нагрівачем.
Вікна вагонів, бувають опускні, відкриваючі або глухі шириною приблизно 1000 мм в пасажирських приміщеннях і 800 мм в купе відпочинку провідників в службових приміщеннях. Опускні і відкриваючі вікна відчиняються приблизно на 1/3 частинах висоти.

(Рисунок 1а) - Загальний вид пасажирського (купейного) вагона:

1 - дефлектор; 2 - кузов з термоізоляцією; 3 - суфле перехідних площадок: 4 - буфера: 5- акумуляторна батарея; 6 - ящики для білизни; 7- компресорний агрегат установки кондиціонування повітря: 8 - конденсаторний агрегат: 9 - приладовий ящик низької напруги: 10 - випрямляч: 11- трансформатор: 12 - підвагонний генератор потужністю 32 кВт: 13 - підвагонний ящик приладів високої напруги: 14 - привод генератора; 15 - візок: 16 - автозчеп; 17 - міжвагонне високовольтне з'єднання.

 Конструкції, кузовів вагонів виготовляються із вогнестійких матеріалів. Тара сучасних пасажирських вагонів 40 - 60 т. Прагнення зменшити тару вагонів підвищити стійкість кузова, його надійність і довговічність, естетичний вигляд спонукають вагонобудівників знаходити нові матеріали і відповідні їм конструктивні форми. До таких матеріалів належать алюмінієві сплави, леговані та нержавіючі сталі, різноманітні типи пластмас та ін.