ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - 21БП - Стоп-кран

21БП - Стоп-кран. Обов’язки провідника під час проведення ТО під час руху поїзда.

 

Стоп-кран — пристрій, призначений для екстреного гальмування потяга. Встановлюється в доступних для обслуговчого персоналу і пасажирів місцях: тамбурах, в пасажирському приміщенні вагона потягів далекого прямування і приміських потягів. Може бути активований будь-яким пасажиром. Єдине призначення — це зупинка потяга в екстрених ситуаціях. Усі стоп-крани опломбовані і за зрив стоп-крану без важливої причини накладається штраф.

Принцип дії стоп-крану

Коли натискають на важіль стоп-крану відбувається розгерметизація гальмової магістралі, внаслідок чого тиск в системі починає падати. При падінні тиску повітря, розподілювач з'єднує гальмовий циліндр з запасним резервуаром, завдяки чому відбувається подача стиснутого повітря від запасного резервуара у гальмовий циліндр.

При виникненні несправності у вагоні, яка загрожує життю людей або безпеці руху, стороннього шуму під вагоном, а також у випадку спрацювання системи сигналізації контролю нагрівання букс (постійно працює акустичний сигнал і світить сигнальна лампа) негайно зупинити стоп-краном поїзд, по телефону (радіозв’язку) або ланцюжком визвати поїзного електромеханіка або начальника поїзда для прийняття оперативного рішення і на дотик визначати міру нагрівання букс вагона (всіх букс з обох сторін вагона). Начальник поїзда і машиніст приймають рішення згідно вимогам ПТЕ.

На вагонах, обладнаних СКНБ з позисторними термодатчиками, в разі обриву ланцюга від механічних пошкоджень провіднику вагона подається переривчастий акустичний сигнал. При появленні цих сигналів провідник повинен відключити СКНБ і визвати ПЕМ. Поїзд стоп-краном при цьому не зупиняти.

Під час руху поїзда на вагонах забороняється установлювати головний пакетний перемикач режимів роботи системи електропостачання в нульове положення, так як при цьому система контролю нагрівання букс виявляється відключеною.

У всіх випадках, при відключеному ланцюгу, який відмовив у системі контролю нагріву букс, на зупинках поїзда необхідно на дотик проконтролювати нагрівання букс.