ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ - 20БП - Перевірка гальм у екіпіровочному парку

20БП - Перевірка гальм у екіпіровочному парку. Ручні гальма, склад, перевірка.

Ручні гальма вагону застосовуються в разі виходу з ладу основних (автоматичних) гальм і для загальмовування вагонів, що знаходяться в парку відстою  тривалий час.

Конструкція ручного гальма (рисунок 19):

1. Рукоятка зі штурвалом;

2. Дві конічні шестерні;

3. Гвинт з різьбою;

4. Гайки до якої кріпляться дві тяги;

5. Підвіска

6. Важіль 

Ручне гальмо є частиною гальмівної важільної передачі вагона. Рукоятка зі штурвалом знаходиться в робочому тамбурі на торцевій стінці. При обертанні штурвала за годинниковою стрілкою відбувається гальмування; при обертанні проти годинникової стрілки – відпуск гальм.

Обов'язки провідника по обслуговуванню ручних гальм при прийманні вагона:

1. Необхідно перевірити дію ручних гальм – витягнути важіль і провернути його близько 10-15 разів, вийти з вагона і перевірити притиснення гальмівних колодок, а також запас різьби (6-8 витків) на гвинті з різьбою (гайка в верхньому положенні), який знаходиться з робочого торця вагона; 

2. Провернути гвинт ручного гальма на відпуск – вийти з вагона і подивитися щоб колодки відійшли від коліс і гайка на гвинті  була внизу. 

3. Зайти у вагон, скласти рукоятки і встановити важіль в поглиблення. На шляху прямування поїзда машиніст може подавати звуковий сигнал «Гальмувати» (три довгих свистки - - -) - вимога до поїзної бригади загальмувати поїзд ручними гальмами, провідники всіх вагонів зобов'язані негайно привести в дію ручні гальма. При одержання від машиніста сигналу «Відпустити гальма» (два довгих свистки - -) - відпустити ручні гальма.

 

Гальмівна важільна передача

Гальмівна важільна передача вагону складається з:

1. Гальмівних траверс на яких кріпляться гальмівні башмаки з колодками;

2. Гальмівних колодок. Застосовуються чавунні (16 кг),  min товщина колодки 12 мм; композиційні (пластмасові) (5 кг), min товщина: з металевою спинкою 14 мм, з сітчасто-дротяним каркасом 10 мм;

3. Вертикальних і горизонтальних важелів, які з'єднуються між собою за допомогою тяг;

4. Запобіжних скоб і тросиків;

5. З’єднувальних елементів: валиків, шайб і шплінтів. Гальмівна важільна передача з'єднується зі штоком поршня гальмівного циліндра.