[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » УЧЕБНАЯ ЧАСТЬ » ВОПРОСЫ ПО УЧЕБНОЙ РАБОТЕ » ЗВІТ З ПОЇЗНОЇ ПРАКТИКИ ПОМІЧНИКА МАШИНІСТА ТЕПЛОВОЗА (ПРИКЛАД РОБІТ)
ЗВІТ З ПОЇЗНОЇ ПРАКТИКИ ПОМІЧНИКА МАШИНІСТА ТЕПЛОВОЗА
lusenkodimaДата: Четвер, 13.01.2011, 18:54 | Повідомлення # 1
-
Група: Администратор
Повідомлень: 18
Статус: Offline
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ Й НАУКИ УКРАЇНИ
Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту

До захисту допущено
заст. директора з НВР
__________________
( підпис )
__________________
( П.І.Б. )
__________________
( дата )

З В І Т
Помічника машиніста тепловоза, помічника машиніста електровоза, помічника машиніста електропоїзда

Виконав___________________________________________________
(підпис та дата ) ( П.І.Б. )
Керівник__________________________________________________
( підпис та дата ) ( П.І.Б. )
Консультант_______________________________________________
( підпис та дата ) ( П.І.Б. )
Голова м/к_________________________________________________
( підпис та дата ) ( П.І.Б. )

м. Запоріжжя
2011

З А В Д А Н Н Я
На звіт

Учня______________________________________ групи №________
Професія_______________________________________________________

Реферат.

1. Керування тепловозом
1.1 Система технічного обслуговування тепловозів
1.2 Основні вимоги до експлуатації дизелів
2. Керування електровозом
2.1 Відправлення вантажного поїзда
2.2 Міри безпеки при роботі на електровозі
3. Керування електропоїздом
3.1 Догляд за тяговими двигунами та допоміжними машинами
3.2 Випробування гальм
4. Правила технічної експлуатації
4.1 Призначення сигналів. Видимі сигнали
4.2 Випадки і як відгороджується вантажний поїзд на перегоні при вимушеній зупинці
4.3 Відбудовні, пожежні поїзда й допоміжні локомотиви
5. Охорона праці
5.1 Основні випадки ураження струмом
5.2 Безпечні методи звільнення потерпілого від дії електричного струму
6. Практичний розділ

Викладач _______________
З М І С Т
с.
1 Керування тепловозом 5 55
1.1 Система технічного обслуговування тепловозів 5
1.2 Основні вимоги до експлуатації дизелів 7 7
2 Керування електровозом 17
2.1 Відправлення вантажного поїзда 17
2.2 Міри безпеки при роботі на електровозі 21
3 Керування електропоїздом 25
3.1 Догляд за тяговими двигунами та допоміжними машинами 25
3.2 Випробування гальм 28
4 Правила технічної експлуатації 33
4.1 Призначення сигналів. Видимі сигнали 33
4.2 Випадки і як відгороджується вантажний поїзд при 33
вимушеній зупинці на перегоні
4.3 Відбудовні, пожежні поїзда й допоміжні локомотиви 35


5 Охорона праці 49


5.1 Основні випадки ураження струмом 49

5.2 Безпечні методи звільнення потерпілого від дії елек. струму 53 5342ссіфііістрструструму
6 Практичний розділ 59
6.1 Явка на роботу 59
6.2 Приймання локомотива 60
6.3 Обов’язки помічника машиніста 62
6.4 Рух локомотива 63
6.5 Здавання локомотива 64
6.6 Екіпірування локомотива 64
6.7 Зауваження по практиці 64
Перелік посилань 65
Додаток А
Додаток Б
Додаток В
Додаток Г

Р Е Ф Е Р А Т

Звіт складається з ___ сторінок, ___ джерел.
Метою моєї роботи є розглядання таких питань:
1 Керування тепловозом
1.1 Система технічного обслуговування тепловозів
1.2 Основні вимоги до експлуатації дизелів
2 Керування електровозом
2.1 Відправлення вантажного поїзда
2.2 Міри безпеки при роботі на електровозі
3 Керування електропоїздом
3.1 Догляд за тяговими двигунами та допоміжними машинами
3.2 Випробування гальм
4 Правила технічної експлуатації
4.1 Призначення сигналів. Видимі сигнали
4.2 Випадки і як відгороджується вантажний поїзд при вимушеній зупинці на перегоні
4.3 Відбудовні, пожежні поїзда й допоміжні локомотиви
5 Охорона праці
5.1 Основні випадки ураження струмом
5.2 Безпечні методи звільнення потерпілого від дії електричного струму
6 Практичний розділ
6.1 Явка на роботу
6.2 Приймання локомотива
6.3 Обов’язки помічника машиніста
6.4 Рух локомотива
6.5 Здавання локомотива
6.6 Екіпірування локомотива
6.7 Зауваження по практиці
Додаток А
Додаток Б
Додаток В
Додаток Г

 
lusenkodimaДата: Четвер, 13.01.2011, 18:56 | Повідомлення # 2
-
Група: Администратор
Повідомлень: 18
Статус: Offline
1 КЕРУВАННЯ ТЕПЛОВОЗОМ

1.1 Система технічного обслуговування тепловозів

Дизельні локомотиви за умовами своєї роботи повинні мати високий ступінь надійності для забезпечення безвідмовної й безаварійної їхньої експлуатації, виконання встановлених швидкостей руху, маси поїздів, економії палива, безпеки їх обслуговування і т.д. Для забезпечення високої експлуатаційної надійності локомотивів велике значення має система їх технічного обслуговування. Вона ґрунтується на планово-запобіжних заходах, що включають обслуговування під час руху, поточні та капітальні ремонти.
Сучасна система технічного обслуговування й планово-запобіжних ремонтах містить у собі технічне обслуговування ТО-1, ТО-2, ТО-3 для забезпечення працездатності, чистоти й необхідного санітарно-технічного стану локомотива, змазування тертьових частин, а також забезпечення особливого контролю над вузлами (складальними одиницями), що забезпечують безпеку руху поїздів.
Технічне обслуговування ТО-1 тепловозів виконують локомотивні бригади при прийому та здачі на шляхах основного або оборотного депо, у пунктах зміни локомотивних бригад на станційних коліях при зупинках на проміжних станціях у шляху проходження, при постанові локомотивів у резерв, очікуванні роботи й уведення в роботу, при екіпіруванні локомотивів. Обсяг ТО-1 містить у собі наступні роботи : регулювання гальмової важільної передачі, кріплення болтів, зміна шплінтів та шайб у всіх з'єднаннях дизельного, електричного й екіпажного устаткування, огляд електричних машин; усунення несправностей в електричних колах, зачищення сегментів, пальців і контактів електричних апаратів, рубильників і затискачів, зміна перегорілих ламп і плавких запобіжників ; систематична продувка повітряних резервуарів, автогальмової магістралі, брудозбірників і масловіддільників; злив відстою з відстійників паливних баків й пройшовшого масла або палива з піддонів вузлів; очищення від бруду й снігу ходових частин і устаткування, розташованого в кузові локомотива. При обслуговуванні локомотивів на кожному тепловозі ведеться Журнал технічного стану форми ТУ-152, який постійно перебуває на локомотиві і є найважливішим первинним обліковим документом.
Своєчасні і якісні записи в Журналі машиністами дозволяють швидко відшукати й усунути несправності, які могли б привести до псування локомотива в шляху проходження. Відповідальність за вірогідність записів, дбайливе ведення й стан Журналу покладають на локомотивні бригади, машиністів інструкторів, майстрів. У Журналі вказуються час і пункт зміни локомотивної бригади, прізвища прибулого (що здає), що й відправляє (що ухвалює) машиністів, кількість палива в момент приймання, несправності виявлені в шляху проходження й при оглядах. Крім того, у Журналі реєструється дата усунення несправності (посада й підпис).
Безперебійна робота тепловозів гарантується системою технічних обслуговувань ТО-2 і ТО-3 на період між плановими видами ремонту. Основна відповідальність за зміст тепловозів у технічно справному стані покладається на локомотивні й ремонтні бригади.
Перелік робіт, виконуваних локомотивною бригадою при ТО-1, складається начальником депо й затверджується начальником служби локомотивного господарства. З метою більш повного огляду й ремонту вузлів і агрегатів локомотивів у депо розробляється періодичність виконання робіт локомотивними бригадами, яка складається з декількох частин (циклів), враховуючи вимоги інструкції ЦТ/3727. Зразковий перелік основних робіт, виконуваних локомотивними бригадами при технічнім обслуговуванні ТО-1 тепловоза, наступний.
Тепловоз 2ТЕ116. Цикл 1.Оглядають і перевіряють прилади в апаратній камері, пульт керування, стан контактів електроапаратів, чіткість їх спрацьовування, кріплення проводів. Роблять обдування й очищення електричних апаратів, перевіряють стан щіткових вузлів, якорів двухмашинного агрегату й допоміжних електричних машин (паливопрокачуючого й маслопрокачуючого насосів).
Роблять збирання під мостинами кабіни машиніста, оглядають екіпажну частину тепловоза, і очищають деталі заднього візка секції А. Оглядають і при необхідності роблять кріплення вала привода двохмашинного агрегату від проміжної опори до переднього розподільного редуктора.
Цикл 2. Оглядають і перевіряють вентилятор охолодження тягових електродвигунів переднього візка.

 
lusenkodimaДата: Четвер, 13.01.2011, 18:58 | Повідомлення # 3
-
Група: Администратор
Повідомлень: 18
Статус: Offline
1.2 Основні вимоги до експлуатації дизелів

При експлуатації тепловозних дизелів необхідно виконувати комплекс вимог і рекомендацій, спрямованих на досягнення найкращих показників їх роботи в умовах різних режимів.
Пусковий режим дизеля. Процес пуску досить складний і вимагає дотримання локомотивними бригадами умов, що впливають на швидкість і якість його здійснення. Однією з таких умов є підтримка в необхідних параметрах температури води, і масла, що забезпечить попередній прогрів дизеля. Нагріте дизельне масло, маючи меншу в'язкість, дозволяє при прокачуванні системи змащення поліпшити його підведення до вузлів тертя дизеля й тим самим зменшити сили опору обертанню кривошипно-шатунного механізму й зношування його деталей. Крім того, якість змащення дизеля залежить від справності маслопрокачуючого агрегату й часу фактичної його роботи. Зменшення часу роботи насоса приводить до створення умов для сухого й напівсухого тертя в деталях дизеля і їх передчасному зношуванню, особливо в місцях, найбільш вилучених по тракту мастилопроводу. У зв'язку із цим на тепловозах багатьох серій є контролююча апаратура, що не дозволяє робити пуск дизеля при малому тиску масла.
Пуск непрогрітого дизеля додатково ускладнюється через погіршення процесу початкового запалення горючої суміші. При малій частоті обертання колінчатого вала паливними насосами створюється достатній тиск палива для здійснення гарного розпилу і якісного сумішоутворення. Це сприяє його нагромадженню в камері згоряння. Запалення великої кількості накопичувального палива приводить до твердої роботи дизеля, збільшенню тиску в циліндрі, що викликає механічні удари на деталі шатунно-поршневої групи. Динамічне підвищення навантаження при невибраних теплових зазорах і малій частоті обертання колінчатого вала приводить до напівсухого тертя в підшипниках вала, підвищуючи їх зношування. Крім того, миттєвий ріст температури газу викликає в порівняно холодних деталях циліндро-поршньової групи збільшення термічних напруг, здатних утворювати тріщини.
Для усунення зазначених недоліків пускового процесу на деяких дизелях роблять відключення ряду паливних насосів, що сприяє збільшенню циклової подачі палива працюючими насосами, поліпшенню його режиму й створенню умов для швидкого запалення й згоряння.
Під час пуску дизеля необхідно контролювати, що відбувається процес по приладах і на слух. У випадку появи нехарактерних стукотів, стороннього шуму або інших неполадок негайно припиняють пуск дизеля й не роблять повторного до виявлення й усунення несправностей.Доступно тільки для користувачів[spoiler][/spoiler][code][/code]

[/l][l]
[c]
[l]
[r]
 
lusenkodimaДата: Четвер, 13.01.2011, 18:59 | Повідомлення # 4
-
Група: Администратор
Повідомлень: 18
Статус: Offline
2 КЕРУВАННЯ ЕЛЕКТРОВОЗОМ

2.1 Відправлення вантажного поїзда

Перед відправленням поїзда машиністу вручають попередження на бланку установленої форми про особливу пильність, зниження швидкості, зупинці. У попередженні відзначаються особливі умови прямування поїзда при несправності шляху, пристроїв контактної мережі, штучних споруджень, виробництві будівельних і ремонтних робіт, запровадженні в дію, чи переміщенні керуванні постійних сигналів, коли неможливо привести їх у закрите положення; несправності шляхових пристроїв автостопа. Робиться оцінка про відправлення поїзда з негабаритними вантажами, роботі на двох путньому перегоні снігоочисника, баластера, колієукладача, піднімального крана, щебнеочисної машини, знімних рухливих одиниць в умовах поганої видимості, перевезенню на шляхових вагончиках важких вантажних і всіх інших випадках, у яких потрібно зменшити чи швидкість зупинити поїзд, або попередити про особливі умови прямування поїзда.
На корінці попередження машиніст розписується в одержанні його.
Попередження поміщають на видному місці; при необхідності роблять виписку про кілометри, на яких потрібно знижувати швидкість, і строго виконують вимоги про зниження швидкості на кожнім кілометрі, зазначеному в попередженні.
На всі поїзди вантажні і вантажно-пасажирські на станціях формування машиністу видають натурний лист. Якщо в поїзді є головний кондуктор, натурний лист видають йому, і він знайомить машиніста з поїздом поїзда, що відправляється: повідомляє машиністу про наявність вагонів з роликовими підшипниками, вагонів, зайнятих людьми, вантажами, що вимагають особливої обережності при веденні поїзда, відкритого рухливого поїзда, а також номер хвостового вагона. При відчепленні і причепленні вагонів на проміжних станціях у натуральний лист вносять відповідні зміни.
Поїзд може зайняти перегін при показанні вихідного сигналу, чи ж при врученні машиністу жезла, або письмового дозволу установленої форми.
Дозвіл на бланку зеленого кольору видається у випадку несправності чи автоблокування вихідного світлофора, відправлення по групових світлофорах, не обладнаним маршрутними покажчиками, чи несправності останніх, відправлення зі колії, що не має вихідного світлофора. Такий дозвіл видається також, коли машиністу не видні показання сигналу світлофора.

 
lusenkodimaДата: Четвер, 13.01.2011, 19:00 | Повідомлення # 5
-
Група: Администратор
Повідомлень: 18
Статус: Offline
2.2 Міри безпеки при роботі на електровозі

Під час роботи на електровозі локомотивна бригада користається тільки однією реверсивною рукояткою і тільки одним комплектом ключів кнопкових чи вимикачів пульта керування цього електровоза.
При піднятому і струмоприймачі, що знаходиться під напругою, локомотивній бригаді дозволено:
– регулювати регулятор напруги і реле зворотного струму, якщо вони знаходяться не у високовольтній камері;
– розкривати кожух і регулювати регулятор тиску головного резервуара, протирати в кабіні керування скла зовні й усередині;
– перевіряти вихід штока гальмових циліндрів;
– заміняти при знеструмлених ланцюгах перегорілі лампи в кузові і під кузовом електровоза, а також прожекторні лампи з кабіни керування;
– заміняти низковольтні запобіжники при знеструмлених ланцюгах;
– заливати змащення в букси при підшипниках ковзання;
Ніякі інші роботи на електровозі при піднятому струмоприймачі, що знаходиться під напругам, робити не можна.
Інструкцією з техніки безпеки при експлуатації електровозів, тепловозів і моторвагонного рухливого поїзда при піднятому струмоприймачі в цьому випадку бригаді заборонено: підніматися на дах; входити у високовольтну камеру; знімати захисні пристосування, що обгороджують апарати високої напруги, щити, кожуха, кришки колекторних люків електричних машин та інші огородження; розкривати електричні машини, прилади й апарати, крім вищевказаних, на яких роботи заборонені; з'єднувати і роз'єднувати міжелектровозні електричні з'єднання; регулювати запобіжні клапани компресорів на тих електровозах, де вони розташовані у високовольтній камері; відновлювати якоря захисних реле (перезавантаження і диференціальних); робити збирання в коридорі і протирати кузов на електровозах ЧС.
При опущеному струмоприймачі, якщо контактна мережа знаходиться під напругам, ніяких робіт на даху електровоза виконувати не можна. Якщо необхідно піднятися на дах електровоза, машиніст вимагає зняття напруги і заземлення контактної мережі. Напруги з контактної мережі знімає енергодиспетчер, а заземлення її робить працівник контактної мережі за наказом енергодиспетчера.
Огляд і ремонт устаткування на даху електровоза роблять при знятій напрузі з контактної мережі на шляхах, що мають секційні роз'єднувачі. При перевірці на електровозах перемінного струму роботи головного вимикача не можна знаходитися ближче 1м від ножа роз'єднувача.
Для огляду і ремонту тягових двигунів, допоміжних машин, приладів і апаратів електровоза в депо і пунктах чи обороту на шляхах під контактним проводом машиніст попередньо:
– виключає допоміжні машини і ланцюги керування, опускає струмоприймачі і переконується в тім, що вони дійсно опустилися; якщо електровози постійно з'єднані для роботи по системі багатьох одиниць, то струмоприймачі опускають у всіх електровозів, з'єднаних у споювання;
– знімає реверсивну рукоятку, ключі кнопкових чи вимикачів пультів керування і на час чи огляду ремонту передає їх обличчю, що виконує роботу;
– відключає кришеві роз'єднувачі і переконується в цьому, включає заземлителі, на електровозах ЧС знімає рукоятку барабана відключення груп тягових двигунів;
– загальмовує електровоз ручним чи гальмом підкладає під колеса гальмові башмаки;
– перекриває деблокіруючі крани струмоприймачів;
– знімає ємнісні заряди з вторинних ланцюгів трансформатора, заземлює первинну обмотку трансформатора, розряджає і закорочує конденсатори;
– після повної зупинки розщеплювача фаз і допоміжних машин входить у високовольтну камеру, залишивши двері відкритої на увесь час огляду і ремонту, переконується в тім, що контур, що заземлює, чи роз'єднувач заземлення включений, відключає ножі головного роз'єднувача і роз'єднувача допоміжних ланцюгів.

Після цього локомотивна бригада приступає до чи огляду ремонту або машиніст дає дозвіл ремонтникам приступити до роботи.
У випадку непрацюючого електровоза іншим локомотивом, електрично з ним не зв'язаним, на ньому повинні бути опущені струмоприймачі; рукоятки контролерів машиніста встановлені на нульову позицію; заблоковані кнопкові чи вимикачі пульти керування (ключі знаходяться в машиніста локомотива, що пересуває непрацюючий електровоз); виключені вимикачі керування; відключені роз'єднувачі струмоприймачів, допоміжних ланцюгів, вимикача тягових двигунів.
– на електровозах постійного струму з груповим перемикачем реверсори і головний груповий перемикач поставлені в нульове положення, а ніж, що заземлює - у положення Заземлено; автоматичні і ручні гальма відпущені; припинені всі роботи з ремонту, крім робіт, що вимагають пересування електровоза (чищення колектора, фарбування конусів якоря тягового двигуна); на даху й у високовольтних камерах немає людей.

 
lusenkodimaДата: Четвер, 13.01.2011, 19:04 | Повідомлення # 6
-
Група: Администратор
Повідомлень: 18
Статус: Offline
3 КЕРУВАННЯ ЕЛЕКТРОПОЇЗДОМ

3.1 Догляд за тяговими двигунами та допоміжними машинами

Стан тягових двигунів і допоміжних машин під час ТО-1 та ТО-2 перевіряють лише у випадку нечіткої роботи встаткування на лінії. Якщо при цьому захист не спрацьовував, обмежуються зовнішнім оглядом машин.
Під час огляду електричних машин звертають особливу увагу на щільність прилягання кришок люків і справність їх замків. Між кришками люків і остовом машини не повинно бути видимих щілин; при легкому ударі молотком по поверхні кришки звук повинен бути дзвінким, без деренчання, що вказує на ослаблення її кріплення. Виявлені дефекти усувають виправленням замка, припасуванням кришки люка, а після прибуття в депо – заміною ущільнення або зміною кришки її замка.
Переконуються в цілості гнучких патрубків для забору повітря в тягові двигуни й надійнім їхньому кріпленні до кістяка й кузову вагона. Перевіряють стан кістяків, міцність закріплення буксових щитів і їх кришок. Періодично на дотик визначають ступінь нагрівання кришок буксових щитів тягових двигунів, виявляючи підшипники, що мають більш високу температуру нагрівання. Надмірне нагрівання роликових підшипників буває результатом їх ушкодження або руйнування, тому за такими підшипниками встановлюють постійне спостереження, попередньо запресовавши невелику кількість змащення. Якщо й після цього надмірне нагрівання підшипників не припиниться, потрібно відправлення електропоїзда в депо для заміни несправного двигуна. Руйнування або зношування підшипників дільника напруги, перетворювача й розділювача фаз визначають по незвичайному шуму, який видається машиною при роботі, особливо під час зупинки якоря після вимикання машини.
Перевіряють справність видимих частин сіток вентиляційних отворів. Розрив і ушкодження сіток бувають у результаті руйнування бандажів якоря або вентилятора. Тому, виявивши несправну сітку, її знімають і ретельно перевіряють вентилятор, оглядають бандажі.
Під час огляду тягового двигуна звертають увагу на стан болтів, що кріплять сердечники полюсів, так ослаблення полюсу і опускання його на поверхню якоря може привести до важкої аварії. Головки болтів залиті кабельною масою й при їхньому ослабленні або обриві на гладкій поверхні заливання видні відколи.
Серйозну увагу звертають також на стан вивідних проводів, їх чохлів і дерев'яних затискачів (клицьовидні повинні бути міцно закріплені в клицях, а місце їх уведення в остов надійно ущільнене щоб уникнути влучення вологи усередину машини. Потерті місця чохлів, вивідних проводів на лінії захищають намотуванням шару ізоляційної або смоляної стрічки з наступним покриттям ізоляційним лаком. Виводи тягових двигунів при русі вагона можуть торкатися деталей візка або осі колісної пари, що може привести до ушкодження осі електричною дугою. Тому вивода підв'язують один до одного. Відстань від пучка проводів до осі колісної пари під тарою вагона повинне бути не менш 100мм.
Обірвані вивода тягових двигунів з'єднують. Для цього кінці проводів у місцях обриву звільняють від ізоляції й захищають, потім накладають один кінець на інший і щільно стягають бандажем з мідного дроту або спеціальним затискачем. Місце з'єднання ізолюють натуральною гумою, декількома шарами ізоляційної й смоляної стрічок.

 
Форум » УЧЕБНАЯ ЧАСТЬ » ВОПРОСЫ ПО УЧЕБНОЙ РАБОТЕ » ЗВІТ З ПОЇЗНОЇ ПРАКТИКИ ПОМІЧНИКА МАШИНІСТА ТЕПЛОВОЗА (ПРИКЛАД РОБІТ)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: